Методичний кабінет – консультаційний орган системи
методичної роботи у коледжі та творча майстерня педагога
Систему освіти мають забезпечувати кадри,
здатні навчатися впродовж життя,
здатні до творчої праці, до професійного розвитку
Національна доктрина розвитку освіти
Навчально-методична робота в Ужгородському музичному фаховому коледжі імені Д.Є.Задора – це цілісна, заснована на досягненнях науки і передової педагогічної практики, система взаємопов`язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного викладача, а в кінцевому рахунку – на розвиток і досягнення позитивних наслідків навчально-виховної роботи.
Одним із завдань методичної роботи коледжу на сучасному етапі є активізація творчих здібностей педагогічних працівників музичного спрямування. Творчий характер закладений у самій суті професії викладача музики, але динамізм навчально-виховного процесу вимагає оптимального рішення в кожному конкретному випадку. До творчості спонукає викладача й сьогоднішній студент - розвинена й нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Отже, нині необхідно формувати тип викладача-новатора, справжнього фахівця.
Характерною ознакою методичної роботи є її колективний досвід, колективний інтелект, який складається з індивідуально обдарованої творчої особистості провідних викладачів музичного мистецтва, які в свою чергу, черпають ідеї, досягнення в джерелі колективного розуму та досвіду.
Основними напрямами методичної роботи в коледжі є:
- забезпечення всебічного методичного супроводу навчально-виховного процесу;
- вивчення, узагальнення та впровадження в систему роботи викладачів інноваційних сучасних технологій, передового педагогічного досвіду;
- спрямування навчально-виховної роботи на формування у студентів навичок самостійної праці та свідомого ставлення до навчання, а також використання духовної сили національних традицій і загальнолюдських цінностей у вихованні та навчанні соціально адаптованого свідомого громадянина України;
- забезпечення організації і проведення конференцій, педагогічних читань, методичних семінарів з актуальних проблем навчання та виховання особистості;
- організація поновлення комплесів методичного забезпечення навчальних предметів і дисциплін, усіх видів практик згідно зі стандартами освіти;
- систематичне вивчення стану викладання дисциплін, роботи циклових комісій;
- сприяння створенню комплексу методичного забезпечення навчальних предметів і дисциплін молодими викладачами;
- організація цілеспрямованої колективної роботи над проблемним питанням навчального року;
- удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання студентської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки студентів на основі принципів гнучкості, доступності, прогностичності, ступеневого характеру вищої освіти;
- накопичення та систематизація науково-методичних матеріалів, які друкуються в періодичній пресі, фахових виданнях та розробляються в навчальному закладі;
- підготовка до атестації педагогічних працівників;
- підтримка зв'язків із Закарпатськиим інститутом післядипломної педагогічнї освіти та методичним кабінетом мистецьких навчальних закладів управління культури Закарпатської облдержадміністрації.
Методична робота спонукає кожного викладача до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу інноваційними підходами до навчання, дає змогу молодим вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Основними формами методичної роботи в коледжі є:
- засідання педагогічної ради;
- засідання методичної ради;
- засідання циклових комісій;
- спільні засідання циклових комісій;
- науково-практичні конференції;
- методичні семінари;
- методичні консультації;
- майстер-класи;
- тижні (декади) циклових комісій;
- відкриті заняття;
- створення навчально-методичних матеріалів;
- виставки педагогічних досягнень викладачів.